Gregor Hrovatin

Ne razumem, zakaj govorniki na množičnih zborovanjih proti oblasti tako kričijo. Prav, jezni so; vodenje države, občine ali podjetja jim ni všeč in bi radi, da bi bilo drugačno. Zato kričijo. In kaj kričijo? Tudi vsebina kričanja se mi zdi čudna; kričijo namreč na voditelje-ljudi, ki jih ni zraven, zborovalce, ki so, pa zgolj včasih omenijo v tretji osebi. Kot da govorijo oddaljenemu psu ter pričakujejo, da jih bo poslušal in se zaradi njihovega kričanja odzval kot človek … Pes na takšne jesiharje gleda s čudenjem in posmehom in prav nič ne dvomim, da oblastni trdobučneži počnejo takisto …

Kateri je največji greh predsednika Republike Slovenije, zaradi katerega mu je občutno padla podpora? Je morda koga žalil ali mu grozil? Ga je kak mariborski radar ujel pri divjanju? Je ponaredil svoj doktorat? Je omalovaževal svoje volilce? Ne, nič od tega. Če bi počel te reči, bi mu – sodeč po odzivih Slovencev na takšno vedenje – podpora kvečjemu narastla. Ne, ta grozni Türk je svojo grozansko plačo (Lahko kdo zasluži toliko denarja, ne da bi bil lopov?) namesto v hiše, vikende, avte in jahte vložil v – kar prsti se mi zatikajo, ko skušam to napisati – udobno in prijetno življenje. Ne, tak človek pa res ne more biti predsednik Slovenije! Lahko je predsednik katerekoli druge države na svetu, ampak Slovenije ne!

S čim svečeniki opravičujejo nujnost svojih podjetij za prodajanje megle? Vsak s svojim poznavanjem in doumevanjem tega, kar naj bi se skrivalo za kopreno smrti. Od v meglo zavitih pradavnih začetkov so spacali skupaj nepregledno množico različic in jih bodo pacali še globoko v prihodnost, zakrito z meglo. Vsaka od njih naj bi bila edina pravilna, ponavadi so tudi dokaj natančne in pogosto so tako obupno zapletene, da se človeku zamegli pred očmi.

Prehitra vožnja v Sloveniji ni le splošno družbeno sprejeta, ampak je po ljudskem pravu ustrezna. Vožnja na zgornji meji omejitve je moteča, vožnja, ki je za več kot 10 km/h počasnejša od te omejitve, pa je tako rekoč prekršek. Če bi zanjo predpisali kazen, bi bila nedvomno deležna manjšega neodobravanja kot kazen za prekoračitev. Pospeševanje skozi rumeno ali pravkar rdečo luč je ustrezno, ker veča pretočnost prometa in manjša količino izpuhov, ki nastajajo pri stanju pred rdečo lučjo. Pospeševanje pri prehitevanju v škarje pa tako ali tako rešuje življenja …

Kamena, bakrena, bronasta in železna doba, predtem in potem pa kaj?

Lesena doba? Uporabo lesa vrli izkopaninoslovci zanemarjajo, ker ni ostankov. Zaradi tega ne vemo ničesar o vojskah, ki so šle nad sosednja plemena ne le s pestmi, zobmi in kamni, ampak tudi s kiji in koli, in so svojim alfa samcem priborile nekajštevilna lesena kraljestva.

1. Gregorjeva knjiga (Bogeza)

Začetki dojemanja in verovanja – Človek zazna svet in ustvari vero

Človek … (Gén-eza)

1 (1) V začetku je človek zaznal zgoraj in spodaj. (2) Povsod je bilo gladko in mehko, tema se je razprostirala nad globinami in gib materin je vel okoli posteljice.

(3) Človek je zaznal: »Svetloba!« In bila je svetloba. (4) Človek je videl, da je svetloba dobra. In človek je ločil svetlobo od teme. (5) In človek je svetlobo imenoval zunaj, temo pa je imenoval notri. In bil je večer in bilo je jutro, prvi dan.

Bogastvo jezikov je bogastvo človeštva … Hja, kot denar. Eni ga znajo obračati, drugi ne, tretji ga komaj kaj uporabljajo, četrti ga nimajo, vsem pa poleg redkih trenutkov sreče povzroča toliko težav in nevšečnosti, da bi bilo treba resno razmisliti, ali ga ne bi vsaj poskusno ukinili.

»In kako se bomo sporazumeli brez jezika?« boste povprašali. Jaz pa bom odgovoril s: »Kako pa se bomo sporekli brez jezika?«

V deželi med mnogimi gorami in z mnogimi vodami živi trd, neizprosen, rod jeklen. Vladarja nikdar ne priznava; sicer se klanja mu, a mastno pljuje, ko se oddalji topot mu škornja, in glasno kolne, ko je s svojimi obdan. A brez vladarja da bi bil, na misel mu ne pade. Za kom bi pljuval in nad kom besnel? Ne, raje se po njem zgleduje, ki črti ga. Ko potaca sosedu trato, drugu pamet presoli in svojcu s težko roko jo pretrese, je vladar … Dokler mu sosed ne zavzame metra vrta, mu drug v posteljo ne leže in svojec pljuva ne in kolne, že ko vidi ga, vsak dan. Tedaj gre, revež, da utopi vse skrbi, v potrti glavi up goji in glasno kolne … In tako živi ta rod in tako bo živel do konca svojih dni.

'Invalid' ali 'oseba s posebnimi potrebami'? 'Kreten' ali 'oseba z vseživljenjskimi motnjami v delovanju ščitnice'? 'Butelj' ali 'oseba z motnjami v duševnem razvoju'? Kripelj' ali 'oseba z oteženim gibanjem zaradi poškodbe'? 'Mutec' ali 'nema oseba'? 'Špeglar' ali 'slabovidna oseba' (moja kategorija, da mi ne bo kdo očital, da sem pameten glede drugih)? 'Pritlikavec' oz. 'liliputanec' ali 'oseba majhne rasti'? 'Norec' ali 'duševno bolna oseba' in 'norišnica' ali 'bolnišnica za duševne bolezni'? 'Bolnik' oz. 'pacient' ali 'hospitalizirana oseba' oz. 'klient'? 'Peder' oz. 'lezbijka', 'homoseksualec' ali 'oseba s spolnim nagnjenjem do oseb istega spola'? 'Črnec' ali 'podsaharski Afričan'? 'Indijanec' ali 'ameriški staroselec'? 'Kurba', 'prostitutka' ali 'oseba, ki spolno občuje za denar'? 'Izdajalec' ali 'domobranec'? 'Terorist' ali 'partizan'? …

Kako bi izgledal znak za jin-jang, če bi odražal zahodnjaški pogled na dvojno naravo vesolja? Vsekakor ne bi bil okrogel ampak oglat. Jin in jang se ne bi prepletala; še dotikala se ne bi. Jang bi bil večji bel kvadrat, ki bi skušal izničiti manjšega črnega. Poudarek bi moral biti na tem, da ne gre toliko za stanje (jin), kot za razvoj (jang). Morda nekako tako: □ + ▪ -> □ (jang (in jin) bi naj postal čisti jang).