Članek
Koliko nas stane avto

Koliko nas stane avto

Objavljeno Oct 23, 2022

 

Zadnjih 5 let vozim rabljeno Toyoto Yaris, roj. 2004. V moje roke je prišla s 100.000 prevoženimi kilometri. Nove letno-zimske gume sem postaral z dodatnimi 36.000 kilometri. Ves ta čas sem si skrbno beležil vse stroške. Zdaj vem, koliko me stane vsak kilometer, ki ga prevozim s tem avtom.


-

STROŠKI:

amortizacija kupnine: 1.300 € (260 €/leto);

registracija in tehnični pregled: 500 € (100 €/leto);

zavarovanje: 1.800 € (360 €/leto);

dovolilnice za parkiranje in parkirnine: 550 € (110 €/leto);

vinjete in cestnine: 500 € (100 €/leto);

amortizacija plaščev: 125 € (25 €/leto);

servis in deli za avto: 600 € (120 €/leto);

članarina AMZS in druga dokumentacija: 225 € (45 €/leto);

bencin (2.150 l): 2.800 € (430 l in 560 €/leto);

prevoženih: 36.000 km (7.200 km/leto);

SKUPAJ: 8.600 € (1.720 €/leto).

-

NA KILOMETER:

amortizacija kupnine: 3,61 c (15 %);

registracija in tehnični pregled: 1,39 c (6 %);

zavarovanje: 5 c (21 %);

dovolilnice za parkiranje in parkirnine: 1,53 c (7 %);

vinjete in cestnine: 1,39 c (6 %);

amortizacija plaščev: 0,35 c (1 %);

servis in deli za avto: 1,67 c (7 %);

članarina AMZS in druga dokumentacija: 0,63 c (3 %);

bencin: 7,78 c (33 %);

SKUPAJ: 23 c.

-

Vsak kilometer, prevožen z rabljenim mestnim avtom nižjega razreda, me torej stane 0,23 €. Ceneje ne gre. Nov avto bi me stal več. Prav tako avto srednjega razreda z večjo porabo. Večino ljudi njihov statusni simbol stane več.

Dodatek za prevoz na delo je vreden 0,21 €/km, pa še to le zadnjih nekaj mesecev, ko so cene goriva poskočile v nebo. Prej je znašal 0,18. Kilometrina za službena potovanja je po novem 0,43 €/km, dolga leta pa je bila 0,37 €/km.

Kaj to pomeni? Da je splošno razširjeno mnenje, da so potni stroški dodatek k plači, napačno. V resnici gre za dobro prikrito zmanjšanje. Dodatek za prevoz na delo namreč prejmemo samo za eno vožnjo med domom in službo. To razdaljo pa seveda vsak delovni dan prevozimo vsaj 2-krat.

Moja izguba v preteklosti torej ni bila le 5 c/km, kolikor je znašala razlika med dodatkom (18 c/km) in ceno, ki jo moram plačati za vsak km vožnje s svojim avtom (23 c/km). V resnici sem bil na vsak sleherni kilometer vožnje med domom in službo revnejši za celih 28 c (46 – 18). In kaj mi prinese dvig dodatka? Ob današnji ceni bencina (1,414 €/l) me vsak prevoženi kilometer stane 24 c/km. Moja izguba je torej padla za cel cent – na 27 c/km (48 – 21). Kakšna uteha!

Menite, da imate dobiček v denarnici vsaj na račun službenih poti? Motite se! Če ste pogosto na službenih poteh, verjetno vozite avto srednjega ali višjega razreda. Zanj ste plačali več. Stroški so višji. Poraba je večja. Rezervni deli so dražji. Večkrat ga zapeljete v avtopralnico. Plačate več cestnin in parkirnin.

Tak avto vas z lahkoto stane 3-5 tisoč €/leto brez bencina. Če predpostavimo, da zaradi službenih poti prevozite 15-20 tisoč km s porabo 6,5 l/100 km, je vaša kilometrina okoli 0,30 €/km. Dobite plačane tudi ure, ki jih na službeni poti preživite v avtomobilu? Torej si kar lepo izbijte iz glave, da kaj zaslužite, ko za karkoli v zvezi s službo uporabljate avto!

#Kolumne #Gregor-hrovatin